Vorige week is de nieuwe collectie van 2MORROWSHYPE gelanceerd bij de winkel This is happening in Amsterdam. We willen graag meer weten over 2MORROWSHYPE en ontmoeten Sebastiaan Zwarts en Sergio Sackman, de gehaaide mannen van 2MORROWSHYPE…want ze hebben beiden hun shark-logo al op hun hand staan!

Hoe is 2MORROWSHYPE ontstaan?
Sergio: 2MORROWSHYPE is begonnen in 2014 als een re-sell platform voor Japanse streetwear merken. Naast de verschillende merken die we destijds verkochten, zoals A Bathing Ape en Billionaire Boys Club, hadden wij zelf een promo lijn uitgebracht. Dit liep zo goed dat we steeds meer vraag hiernaar kregen. Uiteindelijk hebben we het re-sell gedeelte links laten liggen om vervolgens vol voor ons merk 2MORROWSHYPE te gaan.

Waar staat 2MORROWSHYPE voor?
Sebastiaan: 2MORROWSHYPE is vandaag de dag een kledingmerk dat ontwikkeld is om meer kleur te geven in de dagelijkse mode. Er gebeuren genoeg minder leuke dingen rond en om ons heen. Wij proberen door middel van aparte kleuren en stijlen positiviteit en kleur in de wereld te brengen! 2MORROWSHYPE staat voor creativiteit en is kleurrijk, open minded en tijdloos. Dit voeren we door in onze collecties en de identiteit van merk.

Waar staat jullie logo “the shark head” voor?
Sergio: Voorheen waren wij een re-sell platform en moesten vaak op onaangename tijden onze wekker zetten om de beste kledingstukken binnen te hengelen. Sebastiaan heeft bij het ontwikkelen van de identiteit ervoor gekozen om de haai als logo te gebruiken. Een haai slaapt nooit volledig en is altijd op z’n hoede. Wij moesten dus ook altijd alert zijn bij het selecteren van de kledingstukken uit Japan, zo zijn wij op het idee gekomen om een haai te gebruiken als ons logo.

Waar komt jullie inspiratie vandaan?
Sergio: Onze inspiratie komt voornamelijk voort uit persoonlijke interesses zoals muziek en kunst. Bronnen van inspiratie voor ons zijn onder andere N.E.R.D, Nigo, A$AP ROCKY en Tyler the Creator. Wij proberen ons in te leven in hoe zij dingen bedenken en creëren. Ook halen wij inspiratie uit een goede vriend van ons, Djordy Latumahina die vorig jaar plotseling uit ons leven is genomen. Hij heeft bijvoorbeeld de touwtjes die wij nu gebruiken bij onze sweaters al 2 jaar geleden bedacht.

Waar werken jullie de ideeën uit?
Sebastiaan: Wij werken vanuit verschillende locaties, meestal zijn dit creatieve ruimtes waarbij wij eerst brainstormen om uiteindelijk de ideeën uit te werken. Natuurlijk zijn we 24/7 bezig in ons hoofd om nieuwe ideeën te ontwikkelen. Ons vaste kantoor is gevestigd aan de Weesperstraat in het centrum van Amsterdam.

2MORROWSHYPE voor kids?
Sergio: Wij hebben in het verleden al een paar samples laten maken en dit gaat ook zeker komen in het nieuwe jaar. Hou ons dus goed in de gaten want 2MORROWSHYPE for kids komt er zeker weten aan!

Wat zijn jullie toekomstplannen?
Sebastiaan: We willen de online store verder ontwikkelen tot een volwaardige store met kleding, kunst en andere toffe producten. We zijn ook druk bezig om een aantal exclusieve conceptstores te selecteren om ons merk exclusief offline te kunnen verkopen.
Een stoute droom zou zijn dat we binnenkort bij OPENING CEREMONY online verkrijgbaar zijn.

Het plan is om meerdere keren per jaar collecties uit te brengen. We vinden het ook tof om samenwerkingen aan te gaan met verschillende merken. Wij zijn in contact gekomen met Cirino van Everythingkleanr en hij heeft ons gevraagd of wij open zouden staan voor een collab. Het is een hele vette gecostumized Vans geworden! Deze zijn vanaf 25 oktober online beschikbaar via onze website! Naast de sneaker komen er ook andere exclusieve items online.

Ben je benieuwd naar meer over 2MORROWSHYPE?
Ga dan naar de website van 2MORROWSHYPE

DEEL
Sneakers, streetwear en Indo Food...That's all I need!