Het verhaal achter Tommy Triggah

0
Advertentie - Klik voor meer

Het is weer tijd voor een nieuwe ‘influencer’. Zo proberen wij regelmatig mensen met een groot bereik op Instagram aan het woord te laten. Hoe denken zij over het hele ‘influencen’ en wat willen zij hun volgers mee geven. 

Vandaag geven wij het woord aan niemand minder dan Tom Römer, beter bekend als Tommy Triggah. Een echte OG in de sneaker game. Ken je hem niet? Dan wordt het sowieso tijd om deze man te leren kennen. Benieuwd naar zijn verhaal? Lees dan snel verder!

Stel jezelf even voor
Ik ben Tommy Triggah, 40 jaren jong en al ruim 28 jaar klopt mijn hart sneller van sportschoenen, hiphop, straat couture, en vrijwel alles verwant aan dat genre.
Mijn oorsprong ligt ver voor de zogenoemde hedendaagse ”sneaker cultuur”, die ergens in begin na het millennium zijn intrede maakte. Ergens rond ’90/’91 kwam ik voor het eerst bewust in aanraking met de schoonheid van sportschoenen, ik zeg sportschoenen, omdat dat hetgeen was wat we kochten in die tijd, want de Air Max 1 was eigenlijk niet bedoeld om casual te dragen, net zoals de 180’s, EQT Torsions, of de Huaraches bijvoorbeeld. Dit gebeurde in die tijd en daarna, ook parallel met bepaalde kleding merken, denk aan Polo Ralph Lauren, Hilfiger, Helly Hansen & Carhartt. “We took it to the streets anyway.” Veelal geïnspireerd door MTV (Yo Raps), Hip Hop video’s, album covers en bladen als bijv. The Source, XXL etc. Toen het fundament was gelegd richting de mid 90’s en merken zich bewust werden van de populaire sub culturen, ontstonden er ook collecties en zelfs nieuwe merken die zich volledig gingen focussen op wat wij deden. Lang verhaal kort, ik heb veel contrasten meegemaakt binnen het wereldje, deels opkomst, grotendeels niche en van daaruit in hetgeen wat het nu is. Een wereld die nu volledig is gecommercialiseerd, waarin de grote merken volledig de touwtjes in handen hebben en waarbij originaliteit en liefhebberij, helaas nog maar een kleine rol spelen, omdat de sneaker alom geaccepteerd is, alsof we het over een spijkerbroek hebben. Daardoor deelt de liefhebber het “clubhuis” tegenwoordig met de trendvolger (jullie noemen dat hypebeast) en uiteraard de gewone man, want je schoonmoeder koopt tegenwoordig ook gewoon patta’s.

Advertentie - Klik en shop

Rond het millenium ben ik actief geworden op forums, zoals bijv. ; Crooked Tongues, Niketalk, ML75, Lacebag etc. Daarnaast heb ik een aantal blogs bijgehouden en heb ik voor meerdere websites geschreven, met name sneaker en muziek gerelateerd. Alles uit de liefde voor ……. Tegenwoordig ben ik hoofdzakelijk bezig met Instagram, waar ik de dingen deel die ik tof vind, en soms ook hetgeen wat ik niet tof vind. Instagram heeft mijn sociale en creatieve netwerk sterk verrijkt en heeft ook een reeks aan bijzondere kansen opgeleverd, zoals het samenwerken met verschillende merken en platforms. Het motief achter het actief zijn op Instagram is voornamelijk het delen en het creeëren van interactie met de diegenen die delen in de passie. De uiteindelijk doodgebloede forums stonden in hun hoogtij bol van interactie, dat wil ik graag op mijn feed ook creeëren, interactie, oftewel die community vibe behouden.

Hoe denk je over de ‘influencer’ term die aan je naam wordt gehangen op Instagram?
Of ik mezelf als influencer zie? Tsja, lastig verhaal. Uiteindelijk moeten mensen altijd zelf beslissen wat ze wel of niet tof vinden. Als ik iemand met een review over de streep kan trekken, of als iemand mijn mening deelt, dan zie ik het meer als een helpende hand of als klankbord, i.p.v. iemands koopgedrag volledig te beïnvloeden. ”Influencer” is een veel te groot woord naar mijn mening. Ik hou van originaliteit en de mensen die zich niet laten beïnvloeden door een ander, hebben bij mij altijd een streepje voor.

Wat ik nog wil doen met, of door Instagram?
Vooral doorgaan met delen, denk dat het wereldje juist nu de OG’s hard nodig heeft, om het nog enigszins als liefhebberij te laten lijken, haha. Daarnaast doorgaan met nieuwe leuke projecten, die geheid om mijn pad gaan komen in 2019.

View this post on Instagram

Boyz n the 90z 📷 @nikkivantoorn

A post shared by Tommy Triggah (@tommy_triggah) on

“Of ik de mensen nog wat mee wil geven? Do you.”

Het blijkt dat Tom dus zeker een OG is. Daarom hebben wij ook veel respect voor deze man. Vergeet hem zeker niet te volgen op Instagram! Benieuwd welke ‘influencer’ wij volgende keer aan het woord laten? Blijf ons dan volgen. En vergeet niet, sharing is caring!

Advertentie - Klik en shop